Glacier NP - zon, wolken, regen, onweer en hagel

27 juli 2018 - Browning, Montana, Verenigde Staten

Vandaag een uurtje rijden naar onze eerste wandeling. Daar aangekomen was er nergens parkeerplaats te vinden, dus wat verder rijden (2,5 km) en we vonden een parkeerplekje. We moesten normaal dus deze afstand terug wandelen alvorens aan het startpunt van onze hike aan te komen, toch was dit niet nodig want moeder de vrouw had al een lift geregeld.

De wandeling van ongeveer 7 km was niet al te lastig (150 hoogtemeters) en de moeite waard, vooral het eindpunt nl Avalanche Lake. Terug naar de auto waarvoor we weer de hulp hadden ingeroepen van vriendelijke Amerikanen.

Ons volgende doel was Hidden Lake Overlook Trail, doch geen parking vrij. Dan onze volgende wandeling naar 3 watervallen maar alweer geen ......

We besloten dus om naar de oost ingang te rijden, daar te parkeren en de shuttle bus te nemen. Met het nodige geduld vonden we een parkeerplaats en trokken we naar de bus.

De lucht werd echter zeer dreigend, wind nam toe in kracht en een vriendelijke parkranger gaf duidelijk te kennen om niet meer te vertrekken.

We besloten dan maar om ineens naar ons hotel te rijden. Bijna aangekomen aan onze overnachtingsplek gingen we eerst nog wat boodschappen doen. Bij afloop winkelen begon de apocalyps : donder, bliksem, liters water en hagel !!

Morgen doen we een tweede poging om met de shuttle de vandaag geplande wandelingen te doen.

Foto's van vandaag volgen morgen !!

1. Lea Pooters:
    27 juli 2018
    Regenen zoals in de film. Met bakken eruit vallen, precies of ze kappen een emmer over je hoofd. We kennen het ! Hier ist pokkewarm, gewoon niet te harden. Da zijn we nie gewoon in België.
    Ik geniet van jullie verhalen en foto's. Dat is mijn ochtendritueel bij GMAN, eerst Adrieke zijnen blog lezen :-)
  2. Jeanine tinck:
    27 juli 2018
    Hier op camping nu nog steeds tegen de 40 graden. Moest jullie van mama en papa de groetjes doen. Stuur een beetje regen op.😘😘😘